dinsdag, juni 06, 2006

Existentiële Vraag

Geen zorgen, het onderwerp van deze post gaat niet over de schrijver ervan. Dergelijke serieuze vragen moeten immers niet worden besproken op een tweederangs blog, maar aan de toog, in bed of op een andere, meer inspirerende locatie.
Dit schrijven behelst de zoektocht naar de betekenis en het doel van iets heel anders, namelijk een klein, rood, plastic dingetje dat zich in mijn koelkast bevindt. De kritische lezer vraagt zich natuurlijk af hoe ik het in deze door terrorisme en onzekerheid geplaagde tijden in mijn hoofd kan halen om een onbekend en vreemd voorwerp zo dicht in de buurt te laten van mijn biervoorraad. Wel, zo gevaarlijk ziet het er niet uit:

In de drie jaren die ik op dit kot heb gesleten, heb ik mij nooit vragen gesteld bij dit kleine gebruiksvoorwerp. Het boeide me immers geen ene reet. Nu mijn dagdagelijkse bezigheden echter vooral gevuld zijn met binomiale modellen, Wiener processen en andere hartslagvertragende begrippen, blaast dit rode iets mij simpelweg van mijn sokken.

Op het eerste zicht lijkt het me iets om ijslolly’s mee te maken, of een flauw afkooksel van anale kralen. In elk geval moet ik dringend te weten komen wat het is, wil ik mijn achtste examenperiode niet ten onder zien gaan aan een door verveling geïnduceerde nieuwsgierigheid.

Wie kan mij helpen?

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Een reuze spermatozoïde die versteend is en daarna plastiek is geworden. Zo'n verschijnsel komt maar zelden voor echter...

6/6/06 18:51  

Een reactie posten

<< Home