woensdag, juni 21, 2006

Prison Break

Sinds kort ben ik een serie-man. Geen seriemoordenaar of serieverkrachter, maar een man (noem het jongen) die houdt van series. Alles is begonnen toen mijn lieve schat mij tijdens een bezoek in Helsinki een DVD met Lost-afleveringen in de handen duwde. “Hier, dit is superspannend. Daar kijken ze in Zweden allemaal naar." (Dit klinkt waarschijnlijk een beetje vreemd, tot je weet dat ik een semester in Helsinki ben gaan studeren (nu ja.. studeren (ja eigenlijk wel)), en zij in Lund) Dat eerste seizoen van Lost was er zo door, en het tweede hebben we elke week op Azureus-tv gevolgd.
Tijdens Lost kwam Desperate Housewives aan de beurt (een cadeautje van een Duitse vriendin), en heb ik er ook nog even het eerste seizoen van 24 doorgedraaid. Jack Bauer is God!

Nu is er iets nieuws onder de zon: Prison Break. Dit gaat over een man die onschuldig in Death row zit (blijt-blijt), en een eenzame broer zal achterlaten (blijt-blijt-blijt). Maar die broer is uiteraard geen serieman zoals mij, die hele dagen op zijn luie gat zit (wacht maar tot ik later groot ben), en onderneemt actie (Woehoe!). Prison Break is een zeer spannende serie, waarvan het constante beklemmende gevoel zelfs lastig om dragen wordt. Een aanrader!

Prison Break komt in september op Kanaal2 (eerste seizoen), het tweede seizoen start in dezelfde september in de VS, en dus op Azureus-tv. Als mijn eerste seizoen erdoor is (morgen), heb ik dus twee volle maanden om 4 seizoenen van 24 te zien, afgewisseld met 3 seizoenen van The Fast Show. Als de zomer van 2006 even mooi wordt als die van 2005, zal je mij dus niet horen klagen.