zondag, september 10, 2006

Studie: Contrast en Compositie

Het stormt al een tijdje in mijn hoofd, en volgens mij heb ik dringend nood aan een hobby, om wat gemoedsrust te vinden. Ik heb al een tijdje geen hobby meer (of toch geen serieuze), en volgens mij komen de dagen waarin ik geen hobby heb overeen met de dagen dat ik mij wat minder goed in mijn vel voel. Een stevige regressie-analyse zal dit moeten uitwijzen, maar ik ga er voorlopig gewoon vanuit.
Nu heb ik al waanzinnig veel hobby's gehad: van viool over judo naar scouts tot kinky sex en pendelen, maar er zijn er maar enkele die ik met een beetje serieux heb volgehouden (dewelke zijn jullie zaken niet).
Nu ik mijn vader een tijd heb geholpen met zijn werk (fotografie), en ik al lange tijd bestookt wordt met het gevarieerde en steeds betere werk van Kristof, heb ik ook terug zin gekregen om foto's te maken.
Vandaag ben ik dan maar begonnen met een studie over contrast en compositie. Ik heb tegelijk ook meteen gevraagd hoe ik beelden het eenvoudigst overzet naar zwartwit. Zo wordt het produceren van materiaal dat er een beetje artsy-fartsy uitziet wat gemakkelijker. Alle begin is immers moeilijk...
Commentaar is altijd welkom, aangezien ik zelfs de basics nog niet echt onder de knie heb, vooral op het vlak van het bewerken van de foto's achteraf. De contrasten kunnen er hier en daar dus ergens over zitten, en de andere instellingen nog veel meer.
Het onderwerp van de dag is misschien ook niet meteen het interessantste, maar ik hoop snel te kunnen opschuiven naar TETTEN, want dat is toch uiteindelijk de reden waarom al die fotografen eraan beginnen... niet?



De volledig set kan worden gevonden op Flickr

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het contrast ligt inderdaad een beetje hoog. Vooral in de donkere partijen, die zijn echt heel erg donker.

10/9/06 16:22  
Anonymous Anoniem said...

verwittig me als je TETTEN gevonden én getrokken hebt

NJ

12/9/06 12:32  

Een reactie posten

<< Home