dinsdag, september 05, 2006

Valse Dikke

Vandaag een kostuum gaan kopen in Gent. En terwijl ik, geflankeerd door mijn moeder en een sympathieke verkoopster van hot naar her liep om allerlei vesten en broeken uit te zoeken, kwam mijn moeder als een donderslag bij heldere hemel:"Tiens, is dat te klein? Amai, gij zijt ne valsen dikke gij." De verkoopster trachtte het nog te redden :"Dik niet, eerder een valse struise." Maar het was te laat.
Ik ben een valse dikke.
In de volgende winkel van 't zelfde. Ik vroeg de verkoopster om mijn maat te schatten. Het was mis. Verbouwereerd. 9 van de 10 zat ze er normaal pal op.
Ik ben een valse dikke.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Leuven style. Ik kom er tenminste voor uit.

5/9/06 21:23  
Anonymous Anoniem said...

Wie gaat er nu ook met z'n moeder winkelen. Da's vragen voor een bijkomend jeugdtrauma.

14/4/07 12:18  

Een reactie posten

<< Home